Köpvillkor

Allmänna villkor

Nilan-partner tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Beställning

Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Nilan-partner sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Nilan-partner förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Om en vara returneras får du som kund beställa om din vara.

Betalning via Klarna

Med Klarna Checkout kan du handla enklare, mer flexibelt och säkert på nätet. Utan krångel och utan lösenord identifierar vi dig i tjänsten varefter du kan välja det betalsätt som passar dig bäst.

Du kan betala med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller med direkt bank. Då du lämnar information i kassan godkänner du Klarnas villkor som du hittar i kassan. Om du har frågor gällande betalning ber vi dig ta kontakt direkt med Klarnas kundtjänst.

Vid köp över 100.000 SEK behöver du kontakta Klarnas kundservice för ytterligare information eller kontakta oss för andra alternativ. 

Privatkunder

Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen – Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 49 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

Klarna Konto
Klarna Konto är ett kreditavtal som träffas mellan Klarna AB (”Klarna”) och dig som konsument. Genom Klarna Konto erbjuds konsumenten en kreditgräns som kan användas vid flertalet tillfällen för att betala köp av varor och tjänster av butiker som samarbetar med Klarna (”Klarna Konto”). Klarna Konto ger konsumenten möjlighet att delbetala sina köp genom månatliga inbetalningar samlade på en månadsfaktura. För Klarna Konto gäller följande allmänna kontovillkor. Standardiserad Europeisk Konsumentinformation hittar du under villkor på www.klarna.se. Klarna behandlar Kontohavarens personuppgifter enligt punkten 11 och gällande lag.

För fullständiga villkor angående Klarna Konto, läs mer här.

Kortbetalning
Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express.

Företagskunder

Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen – Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 49 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer/ organisationsnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

Kortbetalning
Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express.

Pris

I butiken beskrivs priserna inklusive moms (25 %) och utan fraktavgifter. Frakt avgifter till kommer,Vid beställning utanför EU kan tull och momsavgifter tillkomma. Vi reserverar oss för eventuellt fel prissatta varor och förbehåller oss rätten att avbryta köp vid dessa tillfällen.

Vid felaktig beställning/ångerrätt från kund gäller inte på dessa produkter

Leveransskada

  • Du måste själv agera när du tar emot ditt gods. Kontrollera godset och förpackningen när det lämnas ut till dig. Räkna igenom kvantiteten så att den stämmer överens med uppgifterna i fraktsedeln.
  • Om godset är skadat när speditören lämnar ut det. Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när speditören haft hand om godset. Vi får samtidigt möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till speditören inom sju (7) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska vara giltig. Många gånger vill speditören besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat speditören. Ta därför snarast kontakt med speditörens skadeavdelning. När du gjort det skickar speditören dig en skadeblankett som du ska fylla i och returnera till speditören.

Skadereglering

Det är alltid du som kund som ska framställa ersättningskrav och styrka kravets storlek. Detta innebär att du normalt ska prestera följande handlingar till speditören: Skadeanmälan, fraktsedel eller paketlapp, handelsfaktura mellan säljare och köpare eller annan handling som stärker värdet på godset, reparationsfaktura, alternativt faktura för ersättningsleverans eller reservdelsfaktura samt eventuellt övriga handlingar som du anser har betydelse för att skadan blir korrekt reglerad. Fotografera gärna din skadade vara för snabbare handledning. När skadeanmälan är speditören tillhanda så skickar vi utbytesmaterialet till dig. Saknat gods Du måste även här själv agera när du tar emot ditt gods. Kontrollera kvantiteten i leveransen när speditören överlämnar godset. Räkna igenom kvantiteten så att den överensstämmer med uppgifterna i fraktsedeln och med din beställning(med reservation för delad leverans). Om kvantiteten avviker från fraktsedeln eller din order. Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att avvikelsen ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att avvikelsen inträffat när speditören haft hand om godset. Vi får då möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Anmärkningar på saknat gods gjorda på annat sätt än beskrivningen ovan godtages ej. Tillvägagångssätt andra än ovan angivna godkännes ej. Ångerrätt tillämpas endast de varor som kan återlämnas i omonterad, obrukat och oskadat skick. Emballage ingår i reservationen.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Produktgaranti på produkter som ska installeras av en behörig elektriker utgår om inte kvitto, fakturakopia för installationen inte kan visas upp vid anmodan.

Reklamation

Är det fel på en vara du köpt av oss kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Reservation

Nilan-partner reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.